Christian Maurer

Institutsleitung Tourismus, Wein Business & Marketing / Studiengangsleitung Master Tourismusmanagement und Freizeitwirtschaft, Marketing

Prof.(FH) Mag. Christian Maurer - IMC Fachhochschule Krems

Prof.(FH) Mag. Christian Maurer

Institutsleitung Tourismus, Wein Business & Marketing / Studiengangsleitung Master Tourismusmanagement und Freizeitwirtschaft, Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing

Standort
IMC International Campus Piaristengasse
IMC Piaristengasse
  • Online Distribution Channels
  • Planung und Umsetzung von E-Tourismus / E-Marketing Strategien
  • touristische Produktentwicklung
  • Marketing
    Master of Arts in Business / Vollzeit
  • [1314]

    Maurer, C., Siller, H. (2020): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2020. Norderstedt: BoD.

  • [1081]

    Maurer, C., Siller, H. (Hrsg.). (2019): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2019. Norderstedt: BoD.

  • [874]

    Maurer, C., Neuhofer, B. (Hrsg.). (2018): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2018. Norderstedt: BoD.

  • [721]

    Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2017): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2017. Norderstedt: BoD.

  • [720]

    Maurer, C., Tischler, S. (2017): Die Bedeutung von Bonusleistungen bei der Hotelbuchung zur Steigerung der Kundenloyalität und Direktbuchungsrate - Eine Studie unter österreichischen Hotelbetrieben. In IMC Fachhochschule Krems GmbH (Hrsg.), Online Tagungsband - 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2017 (855-865). Krems: FFH.

  • [430]

    Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2016): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2016. Norderstedt: BoD.

  • [431]

    Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2015): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2015. Norderstedt: BoD.

  • [10]

    Maurer, C. (2015): eTourismus – Daten und Fakten. In Schulz, A., Weithöner, U., Egger R., Goecke, R. (Hrsg.), Informationsmanagement im Tourismus (52). München: De Gruyter Oldenbourg.

    Doi: https://doi.org/10.1515/9783486858402
  • [434]

    Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2014): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2014. Norderstedt: BoD.

  • [435]

    Nijhuis, K., Maurer, C., Munro, J. (2014): Handbook on E-marketing for Tourism Destinations. Madrid: UN-WTO/ETC.

    Doi: https://doi.org/10.18111/9789284415755
  • [437]

    Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2013): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2013. Norderstedt: BoD.

  • [439]

    Maurer, C., Lutz, V. (2011): Strategic Implications for Overcoming Communication Gaps in Tourism Caused by Digital Divide. Journal of Information Technology & Tourism, 13(3): 205-214.

    Doi: https://doi.org/10.3727/109830512X13283928066887
  • [442]

    Maurer, C., Wiegmann, R. (2011): Effectiveness of Advertising on Social Network Sites: A Case Study on Facebook. In Law, R., Fuchs, M., Ricci, F. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2011 (485-498). Vienna: Springer.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-0503-0
  • [441]

    Maurer, C., Lutz, V. (2011): The Impact of Digital Divide on Global Tourism: Strategic Implications of Overcoming Communication Gaps Caused by Digital Inequalities. In Law, R., Fuchs, M., Ricci, F. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2011 (265-277). Vienna: Springer.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-0503-0
  • [443]

    Maurer, C., Schaich, S. (2011): Online Customer Reviews Used as Complaint Management Tool. In Law, R., Fuchs, M., Ricci, F. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2011 (499-511). Vienna: Springer.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-0503-0